Metris. Communicatie in bedrijf.

Schrijven voor het web

Weblezers hebben haast. Ze willen snel vinden wat ze zoeken. Hoe moet je schrijven voor die lezer? Hoe zorg je dat Google je tekst vindt? Deze training geeft antwoord. Je leert volgens een vast plan een uitstekende webtekst te produceren. Aan het eind van de dag is de tekst klaar.

Ter voorbereiding houden we een persoonlijke intake om je wensen en verwachtingen in kaart te brengen. Bovendien bepaal je een onderwerp voor een tekst waarover je wilt schrijven. Heb je nog geen eigen onderwerp? Dan hebben we een keuzelijst van mogelijke onderwerpen.

De training is speciaal ontwikkeld voor communicatiemedewerkers, webredacteuren en anderen, verantwoordelijk voor teksten op het internet.

Extra

Je maakt tijdens de training en daarna gebruik van de online tekstmeetlat. Die test of jouw tekst op B1-niveau geschreven is.

Programma

De training duurt 1 dag. Vooraf is er een telefonische intake. Na afloop krijg je persoonlijk feedback op een tekst. Tijdens de dag werken we aan verschillende onderwerpen:

  • Leesgedrag op het scherm
  • Verschil tussen offline en online teksten
  • Stappenplan voor een goede schermtekst
  • Structuur in webteksten
  • Goede koppen en inleidingen (leads)
  • Schrijven op B1-niveau
  • Zoekmachinevriendelijk schrijven: keywordselectie voor een betere vindbaarheid

Let op: Neem je laptop mee naar de trainingsdag.

 

 

Trainingen